PDF/EPUB bunatime.co Å Kompilasi Cerpen Kindle ↠

❴EPUB❵ ✶ Kompilasi Cerpen Author Syamnuriezmil – Bunatime.co 10 cerpen termasuk Dangau Depan Bendang Bawah Pokok CermaiCinta Bikin KeliruTidurlah PuterikuAyyu ZarraTercipta UntukmuSusah Nak Cari Payah Nak DapatDel SallyReleks Tanpa CintaLagu Cinta KitaBila Aku 10 cerpen termasuk Dangau Depan Bendang Bawah Pokok CermaiCinta Bikin KeliruTidurlah PuterikuAyyu ZarraTercipta UntukmuSusah Nak Cari Payah Nak DapatDel SallyReleks Tanpa CintaLagu Cinta KitaBila Aku Sudah Tiada?Teaser Dangau Depan Bendang Bawah Pokok Cermai“Buat buat lupa pulak Ni siapa yang tulis?”Lutfi menyerahkan kertas itu kepada aku Aku mengambilnya dan membacanya perlahan5 impian hidup Nia Nadirah HanifMasuk universiti – dah tercapai – 2002Grad BBA in Finance – dah tercapai – 2008Kereta – Nissan Latio Sport beb – dah dapat 2009Berkahwin dengan Lutfi Haji Azman – ??Honeymoon dekat Venice – ??Hampeh Mana jumpa ni? Aku rasa aku dah tanam dalam dalam“Cerita lama lah” aku pulangkan kembali kertas itu kepadanya“Lama apa ni Nia update setiap hari datang ke dangau kan Cuba cakap dengan abang betul betul Hari tu Nia ada pergi ke dangau juga kan?”Cinta Bikin Keliru“Kau ni dah kenapa? Terjerit jerit dekat tempat aku macam tu Nanti orang ingat kita ada krisis rumah tangga pulak” Marah aku“Memang pun Memang kita ada krisis rumah tangga”“Kalau kau marah sekalipun pada Naurah cuba jangan lampiaskannya pada aku Kau ingat aku ni siapa? Tunggul kayu? Boneka kau boleh marah bila nak boleh minta bila perlu? Hakeem kau perlu ingat aku ini kawan kau bukan sesiapa istimewa bagi kau Kau tak ada hak untuk marah aku” Hah tu dia Aku dah marah kan kau yang menjadi sebab aku marah 5 tahun aku tak pernah marah tapi kau provoke aku dulu nasiblah”Aku tak tahu why am I so scared to lose you when you’re not even mine”Ayyu Zarra“Apa nama kucingnya?” tanya makcik Huda Segan pula aku nak cakap nama kucing aku“Ayyu Zarra” Jawab Shikin tiba tiba“Amboi nama kucing mengalahkan nama orang” sampuk orang di dalam rumah Aku mengerut dahi siapa pula menyampuk nyampuk Budak kecil menyampuk cakap orang tua tua ni pantang tok nenek aku“Anas” Tegur makcik Huda“Takpalah makcik Budak kecil memang macam gitu biasalah” Ujar aku Sudahlah semalam kena cari kucing hari ini kena tegur dengan mak dia pulak kalau dia lari rumah kang Aku gak yang salah tak mahu aku“Budak kecil awak panggil saya”Terkejut aku Aku ingatkan budak kecil rupanya tua gajah Shikin tergelak makcik Huda pun tersengih aku yang malu Iskk mana nak letak muka aku ni?“Erkk” aku tak boleh bersuara“Mak pun gelakkan abang ya”“Okaylah makcik kita orang balik dulu Saya nak hantar Shikin balik rumah dia lagi dah nak maghrib pun” Ujar aku Shikin mengangguk angguk“Elok lah tu selotep mulut kucing awak tu baik baik Kalau bunyi lagi saya kerat dia lapan belas”Tercipta Untukmu“Okay kalau begitu syarat syaratnya ialah seperti ini1 Setelah berkahwin kami hendak duduk asing Maksud kami di sebuah rumah lain tidak mahu duduk sekali dengan parents Kamu semua dibenarkan melawat sekali sekala2 Setelah berkahwin jangan minta cucu dengan kami sebab kami tidak akan tidur bersama dan bilik kami asing asing Sehingga kami bersedia dan suka antara satu sama lain Tetapi yang pasti itu tak akan berlaku3 Setelah berkahwin semua keputusan tentang kami kami sajalah yang handle Tidak perlu campur tangan dari pihak ketiga Kalau tiada persefahaman kami akan berceraiItu sajalah syarat syarat kami” Ujar Mukhriz“Okay acceptable” Ujar Dato’ Hafiz selamba“Hah? Betul kah?” Mukriz menyangkakan bapaknya akan melenting Bukan bapak sahaja semuanya akan mengamuk dengan syarat syarat yang disenaraikan“Betul ni?” tanya Zarith lagi“Betul betul Asalkan kamu berkahwin sa.

Ja kami tak minta lebih Kami parents yang sporting kan?” ujar Dato’ Zaiful juga selambaTidurlah Puteriku“Ampun kurnia tuanku”“Mohon memanda menteri panggilkan ahli nujum negeri Segera” titah Raja Izwan Shah“Baik tuanku Ampun kurnia tuanku” Hulubalang itu cepat keluar dari situ tidak sampai 5 minit ahli nujum negeri Al Dharir dan memanda menteri Sayid Muzaffar masuk mengadap“Tafsirkan mimpi puteri beta wahai Al Dharir”“Mimpi apa wahai tuan puteri?” tanya Al Dharir“Beta mimpi kaus kesayangan beta diduduki sang kodok”“Diduduki atau dicuri?”“Di dalam kaus itu ada sang kodok”Al Dharir tersenyumRaja Izwan Shah memandangnya pelik “Katakan Al Dharir Jangan buat dada beta berdebar”“Ampun kurnia tuanku Itu tandanya tuan puteri tidak lama lagi akan bertemu jodoh”“Benarkah apa yang dikatakan itu Al Dharir?”“Mengikut tafsiran patik begitulah makna mimpi itu”Susah Nak Cari Payah Nak Dapat“Kenapa Aisya tolak pinangan abang?” tanya Mursyid sekali lagi hari tu soalan dia aku tak jawab pun Aku tersentak Dia tentu faham sendiri lah kenapa aku pula yang kena cakap?“Abang tahu sendiri kan Abang yang minta pinangan itu ditolak”Mursyid mengerut dahi “Mana ada?”“Hishh tak mahulah cerita pasal ni Benda dah selesai buat apa hendak diungkit” kata aku“Selesai apa nya? Siapa kata selesai?”“Abanglah”Mursyid tidak puas hati “Mana ada abang suruh pinangan itu ditolak?”“Laaa abang kata abang dengan Najihah sekarang Abang suruh tolak pinangan abang sebab abang nak kahwin dengan Jihah Abang suruh Ai pergi dekat bendang suruh tengok bukti yang abang berkasih dengan Jihah Abang ni dah lupa ke dengan surat yang abang bagi dekat Ai?” terang aku panjang lebarSebelum pinangan Mursyid sampai sebelum surat darinya berada di tangan aku aku lah orang paling gembira mendapat tahu Mursyid mahu meminang aku Aku siap pergi beli baju cantik lagi Petang itu ada surat yang diutuskan dari Mursyid kepada aku aku membaca surat itu dengan terkejut dan meminta aku ke dangau itu untuk melihat dengan mata kepala aku sendiri betapa mesranya Jihah dengan MursyidSurat itu berbunyiAssalamualaikum Aisya Abang hendak memohon maaf atas keterlanjuran keluarga abang untuk datang meminang Aisya Sebenarnya emak abang beria ia untuk meminang Aisya tetapi abang tak mahu oleh kerana hubungan kita hanyalah abang terhadkan kepada hubungan adik beradik sahaja tidak lebih dari itu Abang sukakan Najihah abang hendak dia menjadi suri dalam hidup abang buat selamanya Dangau di depan bendang itu menjadi saksi cinta kami berdua Sekian sekali lagi abang minta maaf Wassalam“Hah??? Surat” Mursyid sedikit menjerit “Abang pun dapat surat dari Aisya”“Hah Surat?” Giliran aku pula yang terkejut Surat apa pula ni?Del SallySally sedang enak menjamu selera tersentak apabila dia mendapat sekeping nota Sally memandang Addin Addin tersengih ‘Apa ni?’ bisik hatinya Dia seraya membukanya Permaisuri hatiku dengarkan sayang dengar betul betul AidilDelTiba tiba lampu di dewan itu cahayanya diperlahankan Hanya dua sportlight digunakan satu di fokus di atas pentas satu lagi kepada Sally“Uiikkk??” Sally terkesima Tingkah lakunya terhad Semua mata memandang Dia jadi tidak keruanBunyi petikan gitar klasik di atas pentas mengalihkan semua pandangan Aidil sedang duduk di atas kerusi membetulkan cord gitarnya“Lagu ini saya tujukan kepada orang yang amat saya sayangi Saya sangat rasa bersalah dan kalau dia tidak memaafkan saya pada malam ini mun.

kompilasi pdf cerpen download Kompilasi Cerpen KindleJa kami tak minta lebih Kami parents yang sporting kan?” ujar Dato’ Zaiful juga selambaTidurlah Puteriku“Ampun kurnia tuanku”“Mohon memanda menteri panggilkan ahli nujum negeri Segera” titah Raja Izwan Shah“Baik tuanku Ampun kurnia tuanku” Hulubalang itu cepat keluar dari situ tidak sampai 5 minit ahli nujum negeri Al Dharir dan memanda menteri Sayid Muzaffar masuk mengadap“Tafsirkan mimpi puteri beta wahai Al Dharir”“Mimpi apa wahai tuan puteri?” tanya Al Dharir“Beta mimpi kaus kesayangan beta diduduki sang kodok”“Diduduki atau dicuri?”“Di dalam kaus itu ada sang kodok”Al Dharir tersenyumRaja Izwan Shah memandangnya pelik “Katakan Al Dharir Jangan buat dada beta berdebar”“Ampun kurnia tuanku Itu tandanya tuan puteri tidak lama lagi akan bertemu jodoh”“Benarkah apa yang dikatakan itu Al Dharir?”“Mengikut tafsiran patik begitulah makna mimpi itu”Susah Nak Cari Payah Nak Dapat“Kenapa Aisya tolak pinangan abang?” tanya Mursyid sekali lagi hari tu soalan dia aku tak jawab pun Aku tersentak Dia tentu faham sendiri lah kenapa aku pula yang kena cakap?“Abang tahu sendiri kan Abang yang minta pinangan itu ditolak”Mursyid mengerut dahi “Mana ada?”“Hishh tak mahulah cerita pasal ni Benda dah selesai buat apa hendak diungkit” kata aku“Selesai apa nya? Siapa kata selesai?”“Abanglah”Mursyid tidak puas hati “Mana ada abang suruh pinangan itu ditolak?”“Laaa abang kata abang dengan Najihah sekarang Abang suruh tolak pinangan abang sebab abang nak kahwin dengan Jihah Abang suruh Ai pergi dekat bendang suruh tengok bukti yang abang berkasih dengan Jihah Abang ni dah lupa ke dengan surat yang abang bagi dekat Ai?” terang aku panjang lebarSebelum pinangan Mursyid sampai sebelum surat darinya berada di tangan aku aku lah orang paling gembira mendapat tahu Mursyid mahu meminang aku Aku siap pergi beli baju cantik lagi Petang itu ada surat yang diutuskan dari Mursyid kepada aku aku membaca surat itu dengan terkejut dan meminta aku ke dangau itu untuk melihat dengan mata kepala aku sendiri betapa mesranya Jihah dengan MursyidSurat itu berbunyiAssalamualaikum Aisya Abang hendak memohon maaf atas keterlanjuran keluarga abang untuk datang meminang Aisya Sebenarnya emak abang beria ia untuk meminang Aisya tetapi abang tak mahu oleh kerana hubungan kita hanyalah abang terhadkan kepada hubungan adik beradik sahaja tidak lebih dari itu Abang sukakan Najihah abang hendak dia menjadi suri dalam hidup abang buat selamanya Dangau di depan bendang itu menjadi saksi cinta kami berdua Sekian sekali lagi abang minta maaf Wassalam“Hah??? Surat” Mursyid sedikit menjerit “Abang pun dapat surat dari Aisya”“Hah Surat?” Giliran aku pula yang terkejut Surat apa pula ni?Del SallySally sedang enak menjamu selera tersentak apabila dia mendapat sekeping nota Sally memandang Addin Addin tersengih ‘Apa ni?’ bisik hatinya Dia seraya membukanya Permaisuri hatiku dengarkan sayang dengar betul betul AidilDelTiba tiba lampu di dewan itu cahayanya diperlahankan Hanya dua sportlight digunakan satu di fokus di atas pentas satu lagi kepada Sally“Uiikkk??” Sally terkesima Tingkah lakunya terhad Semua mata memandang Dia jadi tidak keruanBunyi petikan gitar klasik di atas pentas mengalihkan semua pandangan Aidil sedang duduk di atas kerusi membetulkan cord gitarnya“Lagu ini saya tujukan kepada orang yang amat saya sayangi Saya sangat rasa bersalah dan kalau dia tidak memaafkan saya pada malam ini mun.

PDF/EPUB bunatime.co Å Kompilasi Cerpen Kindle ↠

PDF/EPUB bunatime.co Å Kompilasi Cerpen Kindle ↠

2 thoughts on “Kompilasi Cerpen

  1. Kartini Kassim Kartini Kassim says:

    PDF/EPUB bunatime.co Å Kompilasi Cerpen Kindle ↠ kompilasi pdf, cerpen download, Kompilasi Cerpen Kindlebest cerita yg ke 10 buat saya sedih sangat


  2. Blue Scarf Blue Scarf says:

    PDF/EPUB bunatime.co Å Kompilasi Cerpen Kindle ↠ kompilasi pdf, cerpen download, Kompilasi Cerpen Kindle#1 Feb 2014


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *